11 października 2012 – rozpoczęcie Roku Wiary w Pyrzycach

14 października 2012

Wcześnie rano wyjechaliśmy do Pyrzyc (miasto niedaleko Szczecina), aby tam wziąć udział w uroczystej inauguracji Roku Wiary na szczeblu archidiecezji szczecińsko-kamieńskiej. Nie był to jedyny cel naszej podróży – od godzin przedpołudniowych odbywała się w Pyrzycach także konferencja naukowa nt. osoby naszego Założyciela, kardynała Augusta Hlonda, prymasa Polski w latach 1926-1948.

Tego dnia centrum wydarzeń w Pyrzycach był kościół Wniebowzięcia NMP, przy parafii pw. św. Ottona, którą opiekują się Chrystusowcy. Najpierw w tej świątyni miały miejsce pierwsze wykłady w ramach konferencji, a wieczorem – uroczysta Eucharystia na rozpoczęcie Roku Wiary, celebrowana przez trzech biskupów, w tym ordynariusza miejsca abp. Andrzeja Dzięgę, oraz ok. 70 prezbiterów. Abp Dzięga uświetnił swoją obecnością także konferencję, uczestnicząc we wszystkich jej prelekcjach.

My także zasiadaliśmy jako słuchacze najpierw w kościelnych ławach, a potem w rzędach miejscowej sali kinowej (po przerwie obiadowej konferencja odbywała się już w pyrzyckim Domu Kultury). Do Pyrzyc przyjechali także klerycy z naszego seminarium, mogliśmy się więc spotkać m.in. z pożegnanymi niedawno neoprofesami, czyli do niedawna – nowicjuszami, naszymi poprzednikami w Mórkowie.

Ogólnie rzecz biorąc, ten wyjazd był miłym i owocnym przerywnikiem w nowicjackiej codzienności. Po pierwsze, mieliśmy okazję wysłuchać wielu ciekawych treści dotyczących naszego Założyciela, a po drugie – mogliśmy wziąć udział w podniosłej uroczystości, w której Kościół lokalny diecezji szczecińsko-kamieńskiej (chrystusowcy odgrywali i odgrywają na tym terenie znaczącą rolę) łączył się w modlitwie z Kościołem powszechnym. Przed nami kolejne aktywności: już w niedzielę Odpust ku czci świętej Jadwigi Śląskiej i Parafiada w sąsiednim Lipnie, a 19 października – coroczne czuwanie na Jasnej Górze w intencji Polonii.